HISTORIA MARKI

HISTORIA
MARKI

150 lat temu John Blundstone wraz z synami rozpoczął produkcję tak zwanych Chelsea Boots z pozyskiwanej lokalnie skóry. Wszyscy – mężczyźni, kobiety i dzieci, niezależnie od tasmańskiej pogody nosili jego obuwie w najróżniejszych kontekstach. Dorośli zarówno do pracy, jak i na tzw. bush walking, dzieci do zabaw w lesie i przy pomocy rodzicom w ogrodzie. Ciekawostką jest to że w czasie II Wojny Światowej Blundstone produkował buty dla australijskich żołnierzy.

Historia Blundstone rozpoczęła się w XIX wieku, kiedy dwie angielskie rodziny, Blundstones i Cuthbertsonowie, przybyły do Hobart na Tasmanii gdzie założyły oddzielne firmy produkujące buty.
Przełomowym momentem marki była międzynarodowa wystawa w Hobart w roku 1894, na której buty Blundstone zostały wyróżnione jako “wyjątkowe”. Od tamtego momentu Blundstone stały się uosobieniem obuwia, w którym można komfortowo jest pracować i wieść codzienne życie.

Na początku XX wieku logo Blundstone zostaje przeprojektowane. W centrum Hobartu zostaje wybudowana fabryka, produkująca nawet 2 tysiące par butów tygodniowo. Z wybuchem I Wojny Światowej Blundstone zostaje jednym z 20 producentów butów dla wojsk australijskich.
Na początku XX wieku rodzina Cuthbertsonów kupiła firmę Blundstone. Postanowili zachować nazwę Blundstone ze względu na kojarzenie jej z jakością i niezawodnością. Do dnia dzisiejszego rodzina Cuthbertsonów jest właścicielem Blundstone, a nazwa niezmiennie budzi zaufanie do wysokiej jakości produktu.

W czasie wybuchu II Wojny Światowej, Blundstone zaopatrzył Australijską armię w pół miliona par butów. Model z knagami w podeszwach stanowił podstawę do współczesnej linii butów pracowniczych, które zyskały sporą popularność w latach 50-tych dzięki swojej niezwykłej wytrzymałości i najwyższej jakości. W końcu były testowane w jednych z najtrudniejszych warunków – na polu bitwy.

Lata 60-te przynoszą nową erę dla rozwoju firmy, a na rynek wchodzi nowa linia butów z serii #500. Do tego czasu na świecie sprzedano ponad 25 milionów par butów z serii #500, które stały się hitem wśród podróżników, kreatywnych twórców, miłośników festiwali muzycznych i wielu wielu innych.

Kolejna dekada przynosi wiele ważnych momentów dla marki Blundstone. To właśnie w butach Blundstone kolejni wspinacze zaczęli zdobywać wyżyny Everestu. Od tego również momentu rozpoczyna się sprzedaż poza Australię.
Marka Blundstone jako pierwsza obuwnicza marka zdobywa Australijską Nagrodę Designu w państwach Oceanii. To właśnie od tego momentu rozpoczyna się współpraca z Australijską agencją rządową.

W latach 80-tych dyrektor Sir Harold Cuthbertson zostaje pasowany na rycerza za swoje zasługi dla przemysłu i społeczności Australii. Zaczynają powstawać nowe fabryki i po raz pierwszy buty Blundstone zostają eksportowane na rynek europejski, a pod koniec XX wieku są już dostępne w 22 różnych krajach.

Końcówka XX wieku dla marki Blundstone to nowe liczne współprace oraz znaczące rozszerzenie oferty dostępnych modeli. Pojawiają się pierwsze dziecięce modele oraz damskie wersje butów roboczych.

Zmiana preferencji klientów w XXI wieku staje się źródłem wybrania nowego kursu w produkcji sztybletów Blundstone, powstają modele butów zimowych z dodatkowym ociepleniem, butów trekkingowych, a także butów na obcasie.
Po latach, sztyblety dzięki swojej trwałość przeniosły się na nogi osób pracujących w terenie, kreatywnych oraz podróżujących, pokonujących dziesiątki kilometrów. Stały się symbolem życia w naturze, przebywania na świeżym powietrzu oraz doświadczania przygód za dnia i w nocy.